FAQ
-
Vad är NOBE aloe vera?
NOBE aloe vera är en aloe vera-dryck bestående av 50 % aloe vera. Nobe aloe vera finns i en rad spännande smaker och varianter, däribland två sockerfria. Samtliga NOBE aloe vera-drycker innehåller 50 % aloe vera och endast naturliga smaker.
-
Vad är bitarna i drycken?
Fruktkött från aloe vera-växten.
-
Vilken del av plantan används?
NOBE aloe vera innehåller endast bitar av gelén, det som finns under skalet i bladen, från växten Aloe Vera Barbadensis.
-
I vilka länder säljs NOBE aloe vera?
Idag finns NOBE aloe vera i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Estland och Slovenien.
-
NOBE aloe vera och samhällsengagemang?
NOBE har genom åren haft många olika samarbeten med aktörer som verkar för ett bättre samhälle. För tillfället stöttar vi ungdomssatsningen Löpakademin och har ett samarbete med Fryshuset där vi bland annat stöttar deras satsning Street Pep som verkar för fler aktiviteter och mer rörelse i Stockholms förorter.
-
När lanserades NOBE aloe vera?
NOBE aloe vera lanserades den 1 januari 2014.
-
Var produceras NOBEs aloe vera drycker?
NOBE aloe vera produceras i Sydkorea.
-
Hur är det med sockret och antal kalorier?
NOBE aloe veras produkter innehåller 7,5 g socker per 100 ml. 33 kcal/100 ml. Crispy Apple och Lemon Sour innehåller 0 g socker per 100 ml och 2 kcal/100 ml.
-
Har aloe vera några positiva hälsoeffekter?
NOBE aloe vera marknadsförs inte med någon form av påståenden om hälsoeffekter utan endast som en god törstsläckare. NOBE aloe vera är en färgglad och rolig livsstilsprodukt som ska drickas för att den är god.
-
Hur jobbar Nobe med hållbarhet?
Nobe har snabbt blivit mångas favorit. Vi är stolta över vår framgång, men snabb tillväxt innebär samtidigt utmaningar i vårt arbete att minimera vår miljöpåverkan. Därför är hållbarhet och begränsad miljöpåverkan ett strategiskt fokusområde för oss och vi har redan tagit flera viktiga steg för att säkerställa minskad materialanvändning och smartare logistik. Vi minskar kontinuerligt vår energiförbrukning och många av våra kontor har gått över till att använda enbart förnybar energi – och fler gör det snart. Dessutom har vi som bolag, trots vår snabba tillväxt, lyckats minska vår påverkan per såld produkt såväl som per miljon kronor i omsättning, på årsbasis.
För att blicka framåt har vi satt upp tydliga mål enligt väletablerade Science Based Targets standard för små och medelstora företag. Vi har åtagit oss att minska våra CO2-utsläpp inom Scope 1 och Scope 2 med 46 procent till 2030 (med 2019 som basår). Vi arbetar också på flera fronter inom vår värdekedja för att säkerställa att även våra Scope 3-utsläpp minskar.